Περιοδεία του Σ. Αβραμόπουλου και του Σ. Ζαριανόπουλου στον υπό κατασκευή σταθμό «Συντριβάνι»
Τον υπό κατασκευή σταθμό «Συντριβάνι» του Μετρό επισκέφτηκαν την Τρίτη 29/1 ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Σωτήρης Αβραμόπουλος και ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» Σωτήρης Ζαριανόπουλος.
Ενημερώθηκαν από τον πρόεδρο της «Αττικό Μετρό ΑΕ» Γιάννη Μυλόπουλο και τον διευθυντή Εργων Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργο Κωνσταντινίδη για την πρόοδο των εργασιών στη βασική γραμμή και στην επέκταση προς Καλαμαριά, το χρονοδιάγραμμα για τη λειτουργία του έργου, τεχνικά ζητήματα αλλά και ζητήματα ανάδειξης του πλούτου που έφεραν στο φως οι αρχαιολογικές εργασίες.
Σε κοινή τους δήλωση, ο Σωτήρης Αβραμόπουλος και ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος τονίζουν: «Οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα έχουν πληρώσει ακριβά, τόσο μέσα από την άμεση και έμμεση φορολογία, όσο και με τις διαρκείς αναβολές, ένα μεγάλο κόστος για την ολοκλήρωση του έργου. Ταυτόχρονα οι εργαζόμενοι στο έργο, οικοδόμοι και μηχανικοί, σε όλη αυτή την πορεία αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν μεροκάματα πείνας ιδιαίτερα στους υπεργολάβους, μειώσεις στους μισθούς, περιόδους ανασφάλειας και περιόδους μεγάλης εντατικοποίησης. Από αυτή την άποψη, η επιτάχυνση των εργασιών δεν προσφέρεται για πανηγυρισμούς και προεκλογικά μεγάλα λόγια από τα κυβερνητικά στελέχη.
Είναι ζήτημα πρώτης γραμμής, μετά από καθυστέρηση τόσων χρόνων σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, να ολοκληρωθεί γρήγορα το έργο χωρίς άλλες αναβολές. Καθυστέρηση για την οποία την πρώτη ευθύνη φέρουν οι διαδοχικές κυβερνήσεις, οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες που ανέλαβαν την υλοποίησή του έχοντας ως βασικό κριτήριο τη μεγιστοποίηση της κερδοφορίας τους, ο τρόπος υλοποίησης με τη μέθοδο της μελέτης – κατασκευής από τον ανάδοχο, που οδηγεί σε μια πρακτική “βλέποντας και κάνοντας” ιδιαίτερα για ένα σύνθετο έργο όπως το Μετρό.
Ταυτόχρονα, είναι κρίσιμο να προχωρήσουν γρήγορα οι πρόδρομες εργασίες για την επέκταση προς τα δυτικά, χωρίς λάθη στο σχεδιασμό, με επιτάχυνση του χρονοδιαγράμματος για να μην ξαναζήσουμε τα ίδια, δηλαδή να περιμένουν άλλα 15 χρόνια οι κάτοικοι των Δυτικών Συνοικιών να λειτουργήσει η γραμμή. Θεωρούμε ακόμα ότι πρέπει να αποτελέσει ζήτημα διεκδίκησης η έγκαιρη μελέτη, σχεδιασμός και υλοποίηση της επίσης απαραίτητης επέκτασης προς την περιοχή της Τούμπας (Δ’ Δημοτική Κοινότητα) που θα καλύπτει και την περιοχή στα όρια των δήμων Θεσσαλονίκης και Πυλαίας – Χορτιάτη.
Τέλος, είναι κρίσιμο να ολοκληρωθούν γρήγορα κυκλοφοριακές μελέτες για όλες τις περιοχές των επεκτάσεων για την περίοδο κατασκευής των έργων και να μελετηθούν και να υλοποιηθούν έγκαιρα οι διασυνδέσεις με άλλα μέσα (π.χ. τα λεωφορεία) ιδιαίτερα των περιοχών που είναι πιο απομακρυσμένες από τις στάσεις του Μετρό. Ακόμα να υλοποιηθούν απαραίτητα έργα όπως η διάνοιξη της Ψελλού και της Πόντου.
Χωρίς άλλες αναβολές, να αλλάξει η τραγική κατάσταση με τον ΟΑΣΘ, με επιπλέον λεωφορεία, οδηγούς, γραμμές, για να αναπνεύσουν οι εργαζόμενοι και η νεολαία της πόλης, οι οποίοι δεν μπορούν να περιμένουν την ολοκλήρωση του Μετρό για να μετακινούνται με αξιοπρέπεια. Ζήτημα διεκδίκησης αποτελεί τόσο η μείωση της τιμής του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ – ΑΣΥΘ όσο και μια χαμηλή τιμή εισιτηρίου όταν θα λειτουργήσει το Μετρό με ειδικά μέτρα για τους άνεργους, τους μαθητές – σπουδαστές – φοιτητές, αλλά και τους εργαζόμενους ιδιαίτερα για τις ώρες προσέλευσης και αποχώρησης από την εργασία.
Ολα τα παραπάνω ήταν και θα είναι στο επίκεντρο των παρεμβάσεών μας τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Περιφερειακό Συμβούλιο, στηρίζοντας έμπρακτα δίκαια αιτήματα του λαού της πόλης, που μπορεί να βάλει τη σφραγίδα του στις εξελίξεις με μαχητικές διεκδικήσεις και για όλα τα απαραίτητα έργα υποδομής που θα αναβαθμίσουν το επίπεδο ζωής στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης».