Ο δήμος μετατρέπεται σε επικερδή επιχείρηση για τους ιδιώτες

Την πολιτική του δήμου Θεσσαλονίκης που λειτουργεί με οδηγό την ανταποδοτικότητα και τις ιδιωτικοποιήσεις και μετατρέπεται σε επικερδή επιχείρηση για τους ιδιώτες αδειάζοντας τις τσέπες των δημοτών κατήγγειλε ο Γιάννης Δελής υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη Λαϊκή Συσπείρωση στις εκλογές του Μάη σε σημερινή συνέντευξη τύπου.

Συγκεκριμένα, επισήμανε ότι δεν έχει μείνει υπηρεσία στο δήμο και μάλιστα κοινωνική που να μην απαιτείται η πληρωμή της από τους δημότες. Ανέφερε δε συγκεκριμένα παραδείγματα για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί όπως: «Στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς επιβάλλονται τροφεία, για τα δημοτικά γυμναστήρια αντίτιμο εισόδου, για τα δημοτικά ωδεία συνδρομή κοκ. Ακόμα και για τα μαθήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών που παραδίδει η λεγόμενη «Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Θεσσαλονίκης» το κόστος συμμετοχής των δημοτών ανέρχεται στα 50 ευρώ.

Δεν φτάνουν δηλαδή οι δυσβάστακτοι φόροι και τα χαράτσια που πληρώνει ο λαός στο κράτος, έρχεται και ο Δήμος με τη σειρά του να αρπάξει από το ήδη πενιχρό λαϊκό εισόδημα εμπορευματοποιώντας βασικές λαϊκές ανάγκες».

Ο Γιάννης Δελής πρόσθεσε επίσης ότι «σύμφωνα με νομοσχέδιο που βρίσκεται στη Βουλή οι δήμοι θα εκχωρούν ή θα βάζουν ενέχυρο τα μελλοντικά τους έσοδα από τα ανταποδοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού -που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ- και θα υπογράφουν συμβάσεις με ιδιώτες που θα αναλάβουν αυτές τις υπηρεσίες, με τις επιχειρήσεις τους να εισπράττουν κατευθείαν από τη ΔΕΗ αυτά τα εγγυημένα έσοδα».

Ο Γιάννης Δελής αναφέρθηκε και στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 31 Μάρτη όπου η πλειοψηφία αποφάσισε την αναμόρφωση και επέκταση του «συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης» εκτός από το κέντρο στις Α΄, Γ΄, και Ε΄ Δημοτικές Κοινότητες και με πρόβλεψη η ελεγχόμενη στάθμευση -δηλαδή η επί πληρωμή- να επεκταθεί παντού σε όλη την πόλη μόλις ολοκληρωθούν οι σχετικές μελέτες.

Σύμφωνα με την ίδια απόφαση το έργο θα το αναλάβει ιδιώτης μετά από διαγωνισμό (η διαφάνεια στην υπηρεσία της αντιλαϊκής πολιτικής!) και θα μοιράζεται από μισά με το Δήμο τα έσοδα που δεν θα είναι και λίγα. Κοντά 9,5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο και γύρω στα 46.000.000 ευρώ την πενταετία της σύμβασης!

Φυσικά το χαράτσωμα θα γίνεται με μοντέρνους τρόπους (μην ξεχνάμε ότι ο Μπουτάρης είναι και σύγχρονος…), όπως το κινητό τηλέφωνο, το διαδίκτυο κλπ. ενώ η ώρα στάθμευσης κοστολογείται στα 2 ευρώ.

Ξεκαθαρίζεται στην απόφαση και αναφέρεται ρητά και κυνικά ότι «δεν θα προβλεφθούν ειδικά τιμολόγια για τους εργαζόμενους» έτσι, για να μη μένει καμιά αμφιβολία για το ποιους έχει στο στόχαστρο του ο «ανεξάρτητος» Μπουτάρης.

Όσο για το σημείο της απόφασης όπου αναφέρεται ότι «Το υφιστάμενο δίκτυο των Μαζικών Μέσων Μεταφοράς και σταθμοί στάθμευσης καλύπτουν ικανοποιητικά τις ανάγκες διακίνησης των απασχολούμενων….» θεωρούμε ότι δεν χρειάζονται σχόλια.

Στόχος του μέτρου, σύμφωνα με την απόφαση, είναι και η «βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών».

Αλήθεια, πόσα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της πόλης λύθηκαν από την ελεγχόμενη στάθμευση που λειτουργεί εκεί για χρόνια;

Η τελευταία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αυξάνει την τοπική φορολογία, διευρύνει την εμπορευματοποίηση κοινωνικών αναγκών, ενισχύει την ιδιωτικοποίηση δημοτικών υπηρεσιών πάνω στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων.

Όσο θα προχωρά η μείωση των πόρων του κρατικού προϋπολογισμού προς τους Δήμους (το 60% των συνολικών εσόδων του Δήμου Θεσσαλονίκης προέρχεται από τους δημότες!) τόσο θα εντείνεται το χαράτσωμα του λαού από τους Δήμους. Δεν είναι τίποτα καινούριο. Κεντρική κατεύθυνση της ΕΕ και των κυβερνήσεων είναι εδώ και χρόνια.

Μια κατεύθυνση που υποστηρίζεται φανατικά από τους σημερινούς διοικούντες του Δήμου όπως και από τους προηγούμενους.

Μια κατεύθυνση στην οποία συναινούν όλοι όσοι κινούνται μέσα στο πλαίσιο των κανόνων της ΕΕ, της κυβερνητικής πολιτικής, της «υγιούς επιχειρηματικότητας», της ανταγωνιστικότητας και της ανταποδοτικότητας.

Να τι ενώνει τον «ανεξάρτητο» Μπουτάρη με την παράταξη της ΝΔ και την παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ.

Έτσι εξηγείται, γιατί από τη συζήτηση και την απόφαση του θέματος της ελεγχόμενης στάθμευσης απουσίαζαν οι παρατάξεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ με τον τελευταίο να έχει ψηφίσει όλες τις αποφάσεις που προετοίμασαν το αντιλαϊκό μέτρο.

Ας το πάρουν αυτό υπόψη τους τα λαϊκά στρώματα στις επικείμενες τοπικές εκλογές και ευρωεκλογές.

Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι καθαρά εισπρακτικό και δεν μπορεί να λύσει το κυκλοφοριακό.

Το πρόβλημα του κυκλοφοριακού και της στάθμευσης λύνεται μόνο με ένα σύγχρονο δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Ελεγχόμενη στάθμευση μπορεί να υπάρξει μόνο γύρω από δημόσια νοσοκομεία και οργανισμούς χωρίς όμως καμία καταβολή αντιτίμου.

Ο υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης με τη Λαϊκή συσπείρωση επεσήμανε τις θέσεις της παράταξης:

  • Οι δημοτικές υπηρεσίες να έχουν αποκλειστικά δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα, χωρίς ανταποδοτικά τέλη, τροφεία και φόρους.
  • Καμιά δημοτική υπηρεσία να μην εκχωρηθεί στους ιδιώτες.
  • Ο δημόσιος χώρος ούτε πωλείται ούτε μπορεί να μετατρέπεται σε ενοικιαζόμενο είτε από το Δήμο είτε από ιδιώτες.
  • Δημιουργία δωρεά χώρων στάθμευσης.
  • Δημόσιες σύγχρονες αστικές συγκοινωνίες, δωρεάν για ανέργους, φοιτητές, μαθητές, ΑμΕΑ, δωρεάν για όλους στις ώρες προσέλευσης στους τόπους δουλειάς και με φθηνό εισιτήριο για τις υπόλοιπες ώρες.