Η «Λαϊκή Συσπείρωση» με αφορμή την
«Ενημέρωση σχετικά με το μεταφορικό έργο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.)»
στην συνεδρίαση,17/12/2020, της Μητροπολιτικής Επιτροπής Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Η συζήτηση σε κάθε περίπτωση, με ευθύνη της Διοίκησης της ΠΚΜ, πραγματοποιήθηκε καθυστερημένα, με την έννοια ότι η τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκεται εδώ και καιρό ο ΟΑΣΘ αναμφισβήτητα επέδρασε όπως ήταν αναμενόμενο ως εστία υπερμετάδοσης του κορονοϊού. Θα μπορούσε και θα έπρεπε το θέμα να έχει συζητηθεί ανοιχτά, σε Περιφερειακό Συμβούλιο, έτσι ώστε έγκαιρα να ασκηθεί η μέγιστη δυνατή πίεση για πραγματική λύση στο ζήτημα.
Αντί για αυτό, η Διοίκηση της ΠΚΜ κράτησε για το ζήτημα σιγή ιχθύος, στήριξε τη γραμμή της κυβέρνησης ότι είναι ανεδαφικό στον 21ο αιώνα ο λαός μιας πόλης όπως η Θεσσαλονίκη να απολαμβάνει γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές μεταφορές.
Συνιστά πρόκληση απέναντι στο λαό της πόλης, η όποια προσπάθεια εξωραϊσμού της κατάστασης αλλά και η προσχηματική αντιπαράθεση ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ και παρατάξεων τους στο Περιφερειακό Συμβούλιο τη στιγμή που οι ευθύνες είναι κοινές και διαχρονικές.
Η τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ δεν είναι φυσικό φαινόμενο. Διαδοχικές κυβερνήσεις απαξίωσαν μεθοδευμένα τον Οργανισμό με βασικό εργαλείο τη τεράστια μείωση της κρατικής χρηματοδότησης όλα τα τελευταία χρόνια και έστρωσαν το έδαφος για την είσοδο ιδιωτών επενδυτών. Ο ΣΥΡΙΖΑ ονόμασε από-ιδιωτικοποίηση τη μεταφορά του έργου από τους μικρότερους μετόχους που με ληστρικές συμβάσεις ξεζούμιζαν το κρατικό χρήμα, σε μεγαλύτερους επενδυτές όπως τα ΚΤΕΛ, ενώ άνοιξε το δρόμο για την εμπλοκή των Δήμων αλλά και άλλων ενδιαφερόμενων επενδυτών εφόσον το τοπίο «καθάριζε» από την προηγούμενη αμαρτωλή κατάσταση.
Με την απαράδεκτη κατάσταση στην οποία παρέδωσε τον Οργανισμό το καλοκαίρι του 2019, ο ΣΥΡΙΖΑ έδωσε την καλύτερη «πάσα» στη ΝΔ για να εμφανίζει ως λύση την περεταίρω ιδιωτικοποίηση, η οποία συνέχισε παραδίδοντας άλλες 25 γραμμές στα ΚΤΕΛ, φτάνοντας έτσι το 1/3 του μεταφορικού έργου του ΟΑΣΘ να έχει περάσει στους ιδιώτες, άνοιξε το δρόμο για την είσοδο εταιριών leasing στο «παιχνίδι», και φόρτωσε στους δημότες του Δήμου Θεσσαλονίκης την αγορά μεταχειρισμένων ακατάλληλων λεωφορείων.
Για να σταματήσει να στοιβάζεται ο λαός σε παλιά ανασφαλή λεωφορεία, με αυξημένο κόστος μετακίνησης και με αριθμό που θα βρίσκεται συνεχώς στα όρια της στοιχειώδους κάλυψης των αναγκών για μετακίνηση, αποτελεί μονόδρομο ο κοινός αγώνας εργαζόμενων στις συγκοινωνίες, του λαού της περιοχής, η σύγκρουση με την πολιτική που έχει οδηγήσει στον 21ο αιώνα μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη να εξυπηρετείται με «μισό» ΜΜΜ. Σε αυτή την κοινή προσπάθεια, οι εκλεγμένοι σύμβουλοι με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις.
Χωρίς άλλες αναβολές, πρέπει να αλλάξει η κατάσταση με άμεση γενναία κρατική χρηματοδότηση, με αγορά καινούριων λεωφορείων, συντήρηση όσων έχουν λίγα χρόνια στο δρόμο και απόσυρση όλων των παλιών, με προσλήψεις οδηγών, τεχνικών, ενίσχυση γραμμών με βάση τις εξελισσόμενες μεταφορικές ανάγκες περιοχών, για να μπορούμε τελικά να αναπνεύσουμε. Να μην προχωρήσει η περεταίρω ιδιωτικοποίηση αλλά και η εμπλοκή των Δήμων που μεταφέρει επιπλέον βάρη στους εργαζόμενους στις μεταφορές και συνολικά στο λαό μας.
Αντίθετα αυτά που πρέπει να προχωρήσουν είναι η μείωση της τιμής του εισιτηρίου, δωρεάν για ανέργους, μαθητές, φοιτητές, ΑΜΕΑ, δικαιούχους ΚΕΑ κλπ. Η δωρεάν μετακίνηση από και προς τη δουλειά σε συγκεκριμένες χρονικές ζώνες για τους εργαζόμενους λαμβάνοντας υπόψη ότι το μέτρο πρέπει να καλύψει άμεσα τους μερικά απασχολούμενους, αυτούς με τα σπαστά ωράρια οι οποίοι είναι και οι πλέον ευάλωτοι. Υπογραφή ΣΣΕ με αυξήσεις για τους εργαζόμενους σε ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ, ανθρώπινα ωράρια, μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.
Η τραγική κατάσταση του ΟΑΣΘ, συμπληρώνει την εικόνα της καθυστέρησης στα έργα του Μετρό, έλλειψης μέσων σταθερής τροχιάς στη 2η μεγαλύτερη πόλη της χώρας στον 21ο αιώνα!
Στην περίπτωση του ΟΑΣΘ αντανακλάται τελικά με τον πιο οξυμένο τρόπο η αντίθεση ανάμεσα στις υπαρκτές μεγάλες επιστημονικές – τεχνολογικές δυνατότητες και τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες από τη μια και την τραγική κατάσταση που βιώνει η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης μας από την άλλη. Προβάλει ως ζωτική ανάγκη η αμφισβήτηση του δρόμου που μας έφερε έως εδώ, αλλά και ένας άλλος δρόμος ανάπτυξης στον οποίο με αποκλειστικό κριτήριο τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και όχι τα κέρδη των μεγάλων επιχειρήσεων, θα διασφαλιστεί γρήγορη, αξιόπιστη δωρεάν συγκοινωνία για όλο το λαό με αξιοποίηση όλων των ΜΜΜ.