Με το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικό 2021-2024 που προτείνει η Διοίκηση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, δίνει μια σαφή εικόνα των δημοσιονομικών ορίων, των δεσμεύσεων, των πολιτικών κατευθύνσεων και προτεραιοτήτων της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής της.
Ανταποκρινόμενη στο κατεπείγον έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, ευθυγραμμίζεται με τις κατευθύνσεις της κυβέρνησης της ΝΔ και της Ε.Ε και υποβάλει ισοσκελισμένα τους στόχους εσόδων -εξόδων για τα έτη 2021-2024, που απαιτούνται από τις Περιφέρειες και τους Δήμους συνολικά ώστε να συνδράμουν στο αντιλαϊκό πλαίσιο για την Περιφερειακή και Τοπική Διοίκηση. Το ίδιο έκανε εξάλλου και με την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα προηγούμενα χρόνια.
Αυτό το πλαίσιο,στα βασικά ζητούμενά του, είναι κοινή πολιτική δέσμευση των κομμάτων, των διοικήσεων και των παρατάξεων στα περιφερειακά και δημοτικά συμβούλια που στηρίζουν τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξής. Με οδηγό τις δημοσιονομικές κατευθύνσεις των μνημονίων διαρκείας, τους στόχους υπέρ του κεφαλαίου και τα ασφυκτικά δημοσιονομικά όρια για τις λαϊκές ανάγκες, ορίζει ότι:
- Θα παραμείνει καθηλωμένη η κρατική χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης τουλάχιστον μέχρι το 2024
- Θα παραμείνουν «παγωμένοι» στα σημερινά όρια τα φτώχιας οι κάθε είδους πόροι για την κοινωνική πολιτική και τις υπηρεσίες προς τα λαϊκά στρώματα.
- Στο πρόγραμμα έργων και επενδύσεων, θα παραμείνουν ο “πάμφτωχος συγγενής”, στα αζήτητα της “ανάπτυξης για όλους” (όπως γίνονταν και με τη “δίκαιη ανάπτυξη” πριν), οι οξυμένες ανάγκες σε αντιπλημμυρική, αντισεισμική προστασία, οι υποδομές σε υγεία, παιδικούς σταθμούς, σχολική στέγη,κ.α. για να δοθεί το βάρος στις αναπτυξιακές προτεραιότητες που υπηρετούν την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Αφού με βάση την εγκύκλιο η όποια χρηματοδότηση από ΠΔΕ (και ΕΣΠΑ), κινείται στην «πεπατημένη» με την κύρια αναφορά του στα ήδη ενταγμένα και εγκεκριμένα έργα και στις ίδιες γνωστές προτεραιότητες.
- Περιφέρειες και Δήμοι θα συμβάλουν στην καθήλωση των μισθών, των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού και την επέκταση της ελαστικότητας της εργασίας
- Τα μόνα “έσοδα” τους που θα αυξάνονται θα είναι αυτά που αφορούν κάθε είδους ανταποδοτικά τέλη και φόρους, δηλαδή η διευρυμένη φορολεηλασία των λαϊκών νοικοκυριών που επιπλέον είναι αντιμέτωπα και με τη μέγγενη των πλειστηριασμών.
Πάνω σε αυτό το βασικό πλαίσιο κατευθύνσεων, έρχεται να βάλει τη δική της πινελιά η Διοίκηση Τζιτζικώστα στην ΠΚΜ, ώστε να συμβάλλει στο «βασικό σενάριο του ενιαιοποιημένου προϋπολογισμού των ΟΤΑ για το 2021-2024» που θα καταρτιστεί από το ΔΟΙΚΤΑ/ΥΠΕΣ και το οποίο «μετά την ψήφιση του ΜΠΔΣ από τη βουλή θα έχει στόχο ισοζυγίου δεσμευτικό για το σύνολο των φορέων της». Δεν συναινεί απλώς, αλλά συμβάλλει ενεργητικά και ευθυγραμμίζεται με αυτό. Συμμορφώνεται με τις απαιτούμενες «ρεαλιστικές εκτιμήσεις» της εγκυκλίου και το συνδιαμορφώνει. Άρα είναι, όπως ήταν και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, συνένοχη στο έγκλημα του αντιδραστικού πλαισίου πολιτικής, τα ασφυκτικά πλαίσια του οποίου επικαλείται για να δικαιολογηθεί στα λαϊκά στρώματα όταν γίνεται ολοφάνερη η πλήρης ανεπάρκειά της να ανταποκριθεί στις ανάγκες τους.
Σε ότι αφορά τις συγκεκριμένες εκτιμήσεις του ΜΠΔΣ 2021-2024 της ΠΚΜ ως «Λαϊκή Συσπείρωση»:
Δεν συμμεριζόμαστε τις «αισιόδοξες» προβλέψεις της Διοίκησης για αύξηση των εσόδων από το ΠΔΕ και τον τακτικό κρατικό προϋπολογισμό που πάντως κινούνται κάτω από τα 100€ ανα κάτοικο ετησίως. Με ότι αυτό σήμαινε και σημαίνει ιδίως για έργα και υπηρεσίες που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες.
Καταγγέλλουμε την προβλεπόμενη αύξηση κατά 6,5% των κάθε λογής φόρων, ανταποδοτικών τελών και προστίμων που εισπράττονται τοπικά, δηλωτική των προθέσεων της διοίκησης να διευρύνεται αυτή η κατηγορία των εσόδων. Επίσης το «πάγωμα» των δαπανών για τους μισθούς που θα μεταφραστεί σε καθήλωση των μισθών, «πάγωμα» των προσλήψεων μονίμων υπαλλήλων, την διατήρηση και επέκταση του «Μεσαίωνα» της ελαστικής εργασίας, των συμβασιούχων και των οχταμηνιτών. Σε συνδυασμό και με την καθήλωση σε χαμηλά επίπεδα των λειτουργικών δαπανών σηματοδοτεί την συνέχιση της αδυναμίας ανταπόκρισης των υπηρεσιών της ΠΚΜ σε καθήκοντα που επιφορτίζονται και έχουν σχέση με την εκπλήρωση λαϊκών αναγκών (περιβαλλοντικοί και υγειονομικοί έλεγχοι, υπηρεσίες σε βιοπαλαιστές αγροτοκτηνοτρόφους κλπ).
Η εκτίναξη μάλιστα των παροχών τρίτων από τα 5,7 εκ € του 2018 στα 53,4 εκ € το 2024 προμηνύει εκχώρηση νέων υπηρεσιών της ΠΚΜ στο ιδιωτικό κεφάλαιο, με το λογαριασμό να στέλνεται στα λαϊκά στρώματα. Ενώ η καθήλωση της επιχορήγησης στα σημερινά επίπεδα των μεταβιβαστικών πληρωμών σημαίνει διαιώνιση της ασφυκτικής κατάστασης λειτουργίας για τα προνοιακά ιδρύματα.
Και το ΜΠΔΣ της ΠΚΜ αναδεικνύει πως την ταυτότητα των ΜΠΔΣ της Τοπικής Διοίκησης αλλά και τα “όρια δικαιοδοσίας” και τα “δικαιώματα” της, τα καθορίζει η κεντρική κρατική εξουσία, με όλες της τις κυβερνήσεις «κεντροδεξιές» και «κεντροαριστερές». Με τρόπο ώστε το μεγάλο μέρος των αντλούμενων πόρων να τροφοδοτεί τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων και οι πενταροδεκάρες να πηγαίνουν για τις λαϊκές ανάγκες.
Οι σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» δεν εγκλωβίζονται στη λογική για το πώς οι Περιφέρειες και οι Δήμοι, θα γίνουν πιο λειτουργικοί και αποτελεσματικοί στην προώθηση μιας βαθιά αντιλαϊκής πολιτικής. Δεν στοιχίζονται στις αντιλαϊκές κατευθύνσεις κυβερνήσεων όπως της σημερινής και της προηγούμενης, δεν συνυπογραφούν το αντιλαϊκά τους σενάρια και αυτό καλούμε να κάνει και κάθε αιρετός που έχει αναφορά στα συμφέροντα του λαού.
Για αυτό και ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ το προτεινόμενο ΜΠΔΣ της ΠΚΜ.
Καλούμε τους εργαζόμενους, τους μικρομεσαίους αγρότες και επαγγελματίες, τους νέους και τις γυναίκες των λαϊκών οικογενειών, τους συνταξιούχους της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να παλέψουν για:
–Την πλήρη χρηματοδότηση της τοπικής-περιφερειακής διοίκησης από τον κρατικό προϋπολογισμό
–Την μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα, τις προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού με σχέσεις μόνιμης και σταθερής εργασίας.
–Για το σχεδιασμό και την υλοποίηση σε κεντρικό- περιφερειακό και τοπικό επίπεδο υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες, σεισμούς -πυρκαγιές κλπ
–Για την δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών για κοινωνικές δομές στήριξης και φροντίδας του παιδιού, της οικογένειας, των γερόντων, για την λειτουργία των υπηρεσιών χωρίς ανταποδοτικά τέλη και φόρους.
Να βάλουν στο στόχαστρό τους τον πραγματικό αντίπαλο, το κεφάλαιο, τις κυβερνήσεις που το υπηρετούν, τις διεθνείς συμμαχίες του, την εξουσία του στην κεντρική και την τοπική της έκφραση.
Αυτός είναι ο μόνος δρόμος για να αλλάξει ο αρνητικός για το λαό συσχετισμός δυνάμεων, να ανοίξει ο δρόμος ώστε να πάρει ο λαός τα κλειδιά της οικονομίας και το τιμόνι της εξουσίας στα χέρια του ως προϋπόθεση για την χεδιασμένη ανάπτυξη με κριτήριο τις δικές του διευρυμένες ανάγκες, τη λαϊκή ευημερία.