ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΗ ΖΑΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ

Το κυκλοφοριακό είναι ίσως το πιο δυσεπίλυτο, το κορυφαίο πρόβλημα της πόλης.

Το Μετρό, όταν λειτουργήσει, θα είναι ακριβό, μετά από τόσες αυξήσεις κόστους, ενώ δεν υπάρχει ούτε σκέψη επέκτασης του δικτύου σε πολυάνθρωπες συνοικίες (π.χ. Τούμπα).

Στα λεωφορεία η κατάσταση είναι τραγική και το κόστος πολύ υψηλό. Από τον σκανδαλώδη  ΟΑΣΘ στη δήθεν «απο-ιδιωτικοποίηση» ΣΥΡΙΖΑ το αποτέλεσμα είναι η επιδείνωση της  κατάστασης: μεγάλη αναμονή και «σαρδελοποίηση» των επιβατών,  ακατάλληλα λεωφορεία.

Η στάθμευση αποτελεί γάγγραινα. Με την ελεγχόμενη στάθμευση που επεκτείνεται παντού, νοικιάζεις την πόλη σου από τον Δήμο και την ιδιωτική εταιρία που θησαυρίζει. Συνεπώς, μένουν δυσαρεστημένοι τόσο οι μόνιμοι κάτοικοι όσο και οι επισκέπτες.

ΟΛΟΙ οι άλλοι συνδυασμοί προτείνουν κάτι χειρότερο. Αφενός, σιωπούν σχετικά με την ελεγχόμενη στάθμευση και την αποδέχονται. Αφετέρου, στηρίζουν την ιδιωτικοποίηση των συγκοινωνιών. Ο συνδυασμός της ΝΔ προτείνει αστικά λεωφορεία με ιδιώτες, ενώ ο συνδυασμός του ΣΥΡΙΖΑ προτείνει ακριβώς το ίδιο μέσω «δημοτικοποίησης». Κανένας Δήμος, όμως, δεν αντέχει την αγορά και συντήρηση των λεωφορείων καθώς και την πρόσληψη προσωπικού. Ο νόμος ΣΥΡΙΖΑ το λύνει, προωθώντας τη συνεργασία δήμων και ιδιωτών. Η «απο-ιδιωτικοποίηση» προετοιμάζει την ιδιωτικοποίηση, τις ακόμα ακριβότερες συγκοινωνίες.

Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ προτείνει:

  • Συνδυασμένες αστικές συγκοινωνίες, κρατικές υπό ενιαίο φορέα.
  • Άμεσα να γίνει δωρεάν η συγκοινωνία για τους εργαζόμενους προς και από την εργασία, καθώς και για τους συνταξιούχους, ανέργους, φοιτητές, μαθητές, και ΑΜΕΑ. Εφαρμόστηκε στη δεκαετία ’80. Γιατί όχι και τώρα;
  • Κατάργηση του χαρατσιού ελεγχόμενης στάθμευσης. Άμεσα να μειωθεί από 1,70 σε 0,50 ευρώ/ώρα. Έγινε στη Πάτρα από τη δημοτική αρχή με επικεφαλής τον κομμουνιστή Δήμαρχο Κώστα Πελετίδη. Γιατί όχι και στη Θεσσαλονίκη;
  • Οι χώροι της ΔΕΘ και του λιμανιού, αντί να γίνουν επιχειρηματικά κέντρα, να γίνουν χώροι πρασίνου, αναψυχής, πολιτισμού, αθλητισμού, όπως επίσης και δημόσια δωρεάν πάρκινγκ και σταθμοί μετεπιβίβασης λεωφορείων.
  • Συχνότατη, δωρεάν αστική συγκοινωνία από και προς το κέντρο με μικρά, ευέλικτα λεωφορεία.

Λύσεις μπορούν να υπάρξουν, αλλά σε σύγκρουση με τα επιχειρηματικά συμφέροντα.

—————–

* Δήλωση του υποψήφιου Δημάρχου Θεσσαλονίκης, Σωτήρη Ζαριανόπουλου, στο https://parallaximag.gr